نصب Linux+Qt روی E8 Mini-PC با استفاده از USB – قسمت اول

در این نوشته نصب و آماده سازی و مراحل لازم برای بکارگیری نرم افزار TQBoradDNW بررسی شده و سپس توسط این نرم افزار خواهید توانست Linux+Qt که فوق العاده سریع و سبک است را روی برد نصب کنید.

توجه : بعد از نصب Linux+Qt روی برد به احتمال خیلی زیاد Android قبلی دیگر بالا نخواهد آمد . در صورت تمایل استفاده همزمان از Android وLinux+Qt  شما بایستی بعد از اینکه Linux+Qt را نصب کردید و از روشی که در ادامه سری آموزشها گفته خواهد شد دوباره اقدام به نصب اندروید کنید.در ضمن اندروید جدیدی که نصب خواهید کرد ممکن است یک سری تفاوتها با ورژن اصلی روی برد داشته باشد لذا قبل از هر کاری پیشنهاد میشود حداقل مدتی از همان اندروید استفاده کنید.

مطلب قابل توجه دیگر عدم وجود نگرانی از بابت پاک شدن اندروید است چرا که دوباره قابل نصب بوده و برای یادگیری نیاز است تا شما کمی جسارت داشته باشید.

مطلب قابل توجه آخر اینکه از تغییر و بارگذاری مداوم u-boot و سیستم عاملها و دیگر موارد خودداری فرمایید که تعداد دفعاتی که این کار را می توانید بکنید برای حافظه داخلی برد نامحدود نیست و شرکت سازنده این مورد را متذکر شده است.

اکنون مراحل نصب نرم افزار و درایور TQBoradDNW بررسی میشود :

گام اول نصب نرم افزار :

E8_CD_B را داخل سیستم گذاشته و به آدرس F:\E8_CD\Windows平台工具 بروید – دوستانی که قصد استفاده نرم افزار در لینوکس را دارد بایستی به آدرس F:\E8_CD\Linux平台工具 رفته و از آنجا برنامه TQBoardDNW_for_linux.tar.bz2 را نصب کنند – فایل EmbedSkyDownLoadTool.exe را در یک محل دلخواه از کامپیوتر شخصی تان کپی کنید. سپس آن را اجرا کرده و همانند دیگر برنامه های ویندوزی مراحل نصب را تا انتها پیش ببرید. از بابت چینی بودن زبان نرم افزار هم نگران نباشید.در صورتی که قبلا دات نت فریم ورک 4 روی سیستم عامل شما نصب نشده است لازم است که قبل از نصب برنامه بالا ابتدا dotNetFx40_Full_x86_x64.exe را از همان آدرس بالا اجرا نمایید.

بعد از اینکه نرم افزار را با همان تنظیمات پیش فرض نصب کردید صفحه نرم افزار باز خواهد شد :

DNW1

 

خوب هنوز به این برنامه نیاز نداریم لذا آن را بسته و برنامه SecureCRT.exe را که مطابق با آموزش قبلی تنظیم کرده اید باز کنید.بعد از باز کردن برنامه با استفاده از کابل USB داخل جعبه برد را به کامپیوتر وصل کنید – توجه کنید که برد توسط آداپتور وصل نباشد و برق را از همین کابل OTG بگیرد – حال برد رو با نگه داشتن کلید بین OTG و جک آداپتور روشن کرده و بلافاصله کلید Space صفحه کلید کامپیوتری که برد را به آن وصل کرده اید بزنید تا منوی u-boot ظاهر گردد.

اکنون با انتخاب  1 دو خط در ادامه زیر  در ادامه چاپ شده و صفحه ای برای شناخته شدن سخت افزار جدید باز خواهد شد.

Enter your selection: 1
OTG cable Connected!
Now, Waiting for DNW to transmit data

OTG

 حال فایل فشرده USB下载驱动.rar را که فایل درایور است از آدرس F:\E8_CD\Windows平台工具 را به محل دلخواه کامپیوتر انتقال داده و سپس آن را از حالت فشرده خارج کنید و سپس  آدرس آن را در مراحل نصب معرقی کرده و درایور را به روشهای متداول نصب درایور در ویندوز نصب کنید.

خوب حال که درایور نصب شد برد را خاموش کرده و برنامه SecureCRT را بسته و دوباره برنامه TQBoradDNW را باز کرده و تنظیمات را مطابق با تصاویر انجام دهید :

DNW2

DNW3

و بعد از تنظیم پورت صحیح ( شماره صحیح این پورت را می توانید در device manager ببینید) :

DNW4

حال پورت صحیح در پایین صفحه به نمایش در می آید :

DNW5

که در کامپیوتر من مبدل usb به سریال com30 بوده و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در پایین صفحه نرم افزار قابل مشاهده است.

حال که تنطیمات نرم افزار انجام یافته و کابل OTG از یک طرف به برد و از طرف دیگر به کامپیوتر وصل است همانند کاری که برای SecureCRT می کردید دکمه پاور را قدری نگه دارید و همزمان کلید Space صفحه کلید کامپیوتری که برد را به آن وصل کرده اید بزنید تا وارد منوی u-boot شوید.

توجه کنید که برنامه SecureCRT باز نباشد و مطمئن شوید که قبلا آن را بسته اید.

اگر مراحل کار را به درستی انجام داده باشید بایستی همانند تصویر زیر منوی u-boot را داشته باشید :

DNW6

اکنون شما قادر خواهید بود برخی از سیستم عاملها را به حافظه eMMC برد انتقال دهید.

در قسمت دوم این آموزش Linux+Qt را روی برد خواهیم ریخت.

Bookmark the پیوند یکتا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.